Ärliga filmrecensioner

Det är bara förnamnet

skrivet den 12 okt av Admin, klockan:11:40
Jag bara älskar sådana där feel-good-filmer och nu snart kommer det att komma ut en ny sådan. Detta är en fransk komedi som heter Det är bara förnamnet. Den handlar om en man som precis har blivit pappa och när han blir tillfrågad vad de har valt för namn till sitt barn och han talar om det så uppstår det en del diskussioner kring detta namn och därav också denna titel på filmen Det är bara förnamnet. Jag tror att detta är en sådan film som kommer att ses av många. En feel-good-komedi vill vi alla se förr eller senare och jag tror att många kan tänka sig att gå och se den här filmen en fredagskväll efter en tuff arbetsvecka. Att filmen dessutom inte är amerikansk utan fransk så tycker jag personligen är ett plus eftersom jag själv gillar när det kommer ut nya icke amerikanska filmer.

Bli den första att värdera denna post

• Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

On the road

skrivet den 06 okt av Admin, klockan:18:39
En film som kommer att släppas nu i slutet av juli och som jag tycker har en mycket tilldragande titel är en film som heter On the road. Man kan ju redan av titeln ana att filmen handlar om en resa och mycket riktigt så är det den gör. Den handlar om några vänner som ger sig ut på en resa genom USA för att söka sig själva kan man säga. Den handlar om dessa personer som inte vill leva ett förutbestämt liv och som därför ger sig ut på resande fot. För mig personligen är filmen intressant eftersom jag själv har gjort samma sak och jag tror att jag i många avseenden kommer att känna igen mg i dessa karaktärer. Så för mig personligen är detta helt klart en måste-se-film så fort den kommer ut. Men jag är lite skeptisk, det har ju gjorts en del filmer med samma tema och en del av dem är bra men andra är verkligen inte det så vi får se vad just den här kommer att leverera.

Bli den första att värdera denna post

• Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

This must be the place

skrivet den 30 sep av Admin, klockan:14:39
This must be the place är en film som släpps på DVD nu i juli och som jag har läst en hel den recensioner om. Det har varit blandad kritik gällande den här filmen. En del har skrivit mycket gott om filmen men en del så där. Dock så har jag inte läst så mycket negativt om den så jag tror att den här filmen är sevärd. Den ska handla om en pensionerad rockstjärna som lägger sitt gamla liv på hyllan och bestämmer sig för att ta kontakt med sin far som han inte har pratat med på länge. Fadern är döende och det visar sig att han under en lång tid har har en besatthet som handlar om att hämnas på det som han gick igenom när han satt i koncentrationsläger. När fadern går bort bestämmer sig sonen för att fortsätta den här kampen i faderns fotspår.

Bli den första att värdera denna post

• Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

The Hobbit

skrivet den 18 sep av Admin, klockan:21:36
För bara några dagar sedan läste jag om en annorlunda film som kommer att släppas i december i år, The Hobbit – en oväntad resa. Detta är en blandning mellan fantasy och äventyr och jag själv är inte alls förtjust i någon av dessa genrer så jag har verkligen svårt att tänka mig att jag kommer att tycka om den här filmen. Det som man kanske, eller jag i alla fall, finner lite annorlunda med den här filmen är att en av rollerna spelas av Mikael Persbrandt. Jag tycker verkligen om Persbrandt och jag har sett honom i många olika roller men aldrig i någon sådan här film. Det är också han och hans roll i denna film som får mig att vilja se den här filmen. Hade inte han haft en av rollerna så tror jag verkligen inte att jag hade velat gå och se den.

Bli den första att värdera denna post

• Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Uppföljare av Snabba Cash

skrivet den 12 sep av Admin, klockan:13:35
Hur många av er har sett filmen Snabba Cash? Många av er har säkert läst boken också. Jag har naturligtvis läst boken och kunde då inte låta bli att se filmen när den väl kom ut. Nu är det ju nästan alltid så att böcker är bättre än filmen enligt mig i alla fall och det tyckte jag i det här fallet också. Däremot så menar jag inte att filmen var dålig. Långt ifrån så uppskattade jag den här filmen mycket. Joel Kinnaman spelar mycket bra i den och det är han som också kommer att ha huvudrollen i Snabba Cash 2 som kommer ut i slutet av augusti. Joel Kinnaman är en mycket skicklig skådespelare och jag tror att han kommer att spela mycket bra även i denna andra film. Jag kommer definitivt att se den. Uppdaterar er om vad jag tycker när jag har sett den.

Bli den första att värdera denna post

• Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

First position

skrivet den 31 aug av Admin, klockan:11:41
First position är en film som kanske inte så många känner till. Detta är en balettfilm eller en dokumentär rättare sagt som följer sex dansare när de kämpar för att få roller som dansare. Jag tror att detta är en sådan film som kanske enbart dansare kommer att se eller i alla fall så gott som enbart dansare. Sedan kanske det finns en och annan som är allmänt intresserad av dans som också kan tänka sig att se den här filmen. Men över lag tror jag personligen att den här filmen kommer att få en ganska snäv och liten publik. Men hur som helst, jag är en del av den publiken och jag längtar efter att den här filmen kommer till Sverige. Jag vet dock inte när den släpps här men jag hoppas att den kommer att bli nu under 2012 för jag vill verkligen inte vänta till 2013.

Bli den första att värdera denna post

• Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Hypnotisören

skrivet den 31 aug av Admin, klockan:11:38
Många av er tänker nog nu att ni känner igen den här titeln och det är inte alls konstigt i så fall. Hypnotisören är en bok som snabbt blev populär efter att den gavs ut och många har nog läst den. Detta är den första boken i en serie och den var så populär så att man nu gör en film baserad på den boken och den filmen med samma namn kommer att ha premiär i oktober om jag inte minns fel. Jag ser verkligen fram emot det. Jag hör till den stora skaran som har läst boken och jag vill verkligen se filmen trots att jag sällan tycker att filmerna är lika bra som böckerna. Jag tror att den här filmen kommer att ses av många och jag tror att det är många som liksom jag har stora förväntningar på den här filmen. Nu återstår det att se om filmen kommer att uppfylla alla dessa förväntningar.

Bli den första att värdera denna post

• Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ömheten

skrivet den 31 aug av Admin, klockan:11:36
Jag tycker om att se drama och det är faktiskt en mycket intressant svensk drama på gång nu. Eller kanske inte just nu. Filmen som jag pratar om är Ömheten och den kommer att släppas 2013. Jag har ännu inte sett ett mer exakt datum på när den kommer att släppas men jag har läst att det ska vara i början av 2013. Den som spelar huvudrollen i den här filmen är samma kille som spelade Sebbe i filmen med samma namn. Sebbe var en mycket hyllad film och Sebastian som då hade huvudrollen spelade verkligen bra så jag tror mycket på den här filmen. Nu kommer inte den här filmen ut än på ett tag och därför har man inte kunnat läsa så mycket om den än. Men håll ögonen öppna för det kommer att komma mer ganska snart, det är jag säker på.

Bli den första att värdera denna post

• Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Cockpit

skrivet den 31 aug av Admin, klockan:11:35
Nu i augusti kommer en komedi och drama att släppas som heter Cockpit. Med i huvudrollerna är samma par som var med under komedin Offside som var en mycket populär film. Många tror att den här filmen också kommer att bli en succé precis så som Offside var. Handlingen i den här filmen är lite vrickad vilket man också kan förvänta sig av en sådan här komedi. Jag personligen tyckte verkligen om Offside och den humor som fanns där och jag tror att jag kommer att tycka om Cockpit också. Jag har stora förväntningar på den här filmen som alltså kommer att ha premiär den tredje augusti. Jag kommer att gå och se den tillsammans med min bror och jag ser verkligen fram emot det för min bror har lika vrickad humor som jag och jag tror att vi kommer att ha en kväll full av skratt.

Bli den första att värdera denna post

• Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Filmnyheter

skrivet den 31 aug av Admin, klockan:11:33
Palme är filmen som handlar om Olof Palme. Den håller på och spelas in eller rättare sagt så borde den nu vara klar eller nästan i alla fall. Den kommer att ha premiär i september månad i Sverige. Filmen kommer naturligtvis att handla om Olof Palmes liv i stort och inte enbart om den natten då han sköts. Den kommer att handla om han liv och om det Sverige som han ville skapa. Man har använt sig av en massa material som är nytt och av intervjuer med både familjemedlemmar och kollegor från runt om i välden. Jag tror att den här filmen kommer att ses av många och särskilt de som var födda då mordet skedde kommer nog i synnerhet att se filmen. Personerna bakom Palme-filmen vill att även de som inte var födda under Palmes tid ska se den och det tror jag att många kommer att göra också.

Bli den första att värdera denna post

• Currently 0/5 Stars.
  • 1